




איך מנהלים קבוצת מסעדות מוצלחת בזכיינות?
אנשי קבוצת BBB, המנהלת בשיטת הזכיינות את המותגים הפופולאריים BBB, בורגרים, מוזס שופ, BBB By The Way ו- רפידוס, מעניקים חמש עצות זהב לניהול רשת מוצלחת בשיטת הזכיינות:
- שירות
הזכיין הוא הלקוח.
תמיד יש לזכור כי הזכיין שלנו הוא למעשה הלקוח שלנו, ובתור שכזה, עלינו לשמור על קשר ישיר עימו, לדאוג לרווחיות שלו, ללוות אותו בכל צעד ולהיות עבורו בכל מקום ובכל זמן.
למעשה, הזכיין הוא הוא הלקוח הישיר של הרשת. אנו דואגים לטפח אותו, לסייע לו, להעניק לו ארגז כלים רחב ומקצועי, וללוות אותו בכל שלב ושלב.
אנו, כרשת, דואגים לעטוף את הזכיינים שלנו, עוזרים להם לבנות מתווה ניהול כלכלי נכון של מסעדה על רבדיה השונים, מספקים להם מערך הכשרות, מקפידים עימם על ענייני מדיניות ועמידה בסטנדרטים ומדריכים אותם בדרך למצוינות.
על הרשת המזכה לצעוד עם הזכיין יד ביד בדרך אל ההצלחה. להיות קשובה לצרכיו, להעניק לו תמיכה ושירות טוב, לספק עבורו את כל הכלים הנדרשים לו לניהול נכון, יעיל ואפקטיבי של מסעדה. כך, ורק כך, הזכיין יוכל להצליח בעבודתו, והצלחה זו- תסייע גם לרווחיות של הרשת כולה. אנו מאמינים כי שירות מעולה שאנו נותנים לזכיין, יסייע לו לתת שירות מעולה לא פחות ללקוח הסופי, הפוקד את המסעדה.
- השקעה
השקעה במטה חזק שיודע לייצר פתרונות רלוונטיים וארוכי טווח אשר יובילו את המסעדה להצלחה לאורך זמן.
הזכיין שלנו צריך להרגיש באופן תמידי שהרשת חושבת עליו ועובדת בשבילו.
אנחנו לומדים באופן תמידי את מגמות הטרנדים העולמיים ומיישמים את אלה שרלוונטיים אלינו, במסעדותינו.
עלינו להשקיע בזכיין בכל הפרמטרים- אנו מלווים אותם בכל הקשור לפעילויות שיווק רשתיות ולוקאליות; יוצרים עבורם שיתופי פעולה עסקיים מעניינים ורווחיים עם חברות האשראי ומועדוני לקוחות מובילים; מקיימים עבורם משאים ומתנים עם ספקי הסחורות השונות על מנת להוריד מחירי עלות; וכמובן- פועלים כל העת על חיזוק ותיקשור המותג, על מנת שהזכיין ייהנה מתנועה בלתי פוסקת לקוחות למסעדתו.
אנו מקפידים על יצירת מנגנון שיעניק לזכיין רשת בטחון, בכל התחומים: הענקת סל של כלים מקצועיים, דוגמת בעלי מקצוע שמלווים אותו ומספקים לו פתרונות מידיים, אספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, זיהוי ואימוץ טרנדים בינלאומיים, עליהם הוא יודע לפני כולם ועוד.
חברה מזכה שרוצה להצליח, צריכה לדעת כי ההשקעה במטה ניהולי חזק ומקצועי, היא הדרך להצלחה. אנחנו למשל, כקבוצת מסעדות בעלת מספר מותגים, דואגים לספק לכל אחת מהרשתות מטה מקצועי משל עצמה, וזאת על מנת לייצר ולשמור על הבידול בין המותגים השונים. רשת מזון מהיר בת 50 סניפים כמו 'בורגרים', למשל, שונה מבחינת רמת ההדרכה, התפעול, השיווק והרכש מרשת כמו BBB, שמעניקה חווית ארוחה אחרת, או מרשת כמו 'מוזס שופ', שמתנהלת תחת ערכים שונים.
נקודה נוספת, חשובה וקריטית נוגעת לנושא מועדון הלקוחות- כל רשת שרוצה להצליח, צריכה לדאוג לטיפוח מועדון לקוחות רחב, אשר שומר על קשר ישיר עם הלקוחות לאורך כל השנה. הנסיון שלנו מוכיח כי השקעה במועדוני לקוחות במותגים השונים, מסייעת לצמיחה כלכלית ולרווחיות רבה.
- מעורבות
להתייחס לכל אחת מהמסעדות כאילן הן שלך. להיות מעורב בכל מוקדי הפעילות החל מרגע חתימת ההסכם, פתיחת העסק והפעלתו.
אנו דואגים ללוות את הזכיין בכל שלב ושלב- החל ממציאת מיקום אסטרטגי, קיום סימולציה לגבי המיקום הלוקאלי, בהקשר של קהלי היעד אליהם אנו פונים, דוגמת משרדים בשעות הצהריים, משפחות בשעות הערב וחבר'ה צעירים בשעות המאוחרות, בניית תכנית עסקית לפני פתיחת כל מסעדה, חתימת ההסכם מול השוכר, שיפוץ המסעדה ועיצובה, שכירת עובדים- ועד פתיחת המסעדה, הרצתה והפעלתה. באמצעות אנשי המקצוע שלנו- השף הרשתי, התפעול, ההדרכה, השיווק, הרכש, הכספים ושירות הלקוחות, אנו מלווים את הזכיין לכל אורך הדרך.
קיימת חשיבות עצומה לביקור במסעדות עצמן, על מנת "להרגיש את השטח" ולא להיות ספון במשרדים כל היום- כל עובדי המטה דואגים לבקר בכל המסעדות, בכל רחבי הארץ, על בסיס קבוע- רק כשיורדים לשטח עצמו, ניתן לראות כיצד מתנהלת המסעדה, מה נעשה טוב והיכן יש לשפר, כיצד ניתן למנף רווחיות, איך אפשר להביא לקוחות בשעות או בימים הקשים למסעדה, אילו פעילות לוקאליות ניתן לבצע ברמה השיווקית, וגם להכיר את האיזור בו חיה ומתקיימת המסעדה- מי המתחרים העיקריים והמשניים, היכן ניתן לפרסם, אילו שיתופי פעולה מקומיים ומעניינים ניתן לבצע וכן הלאה.
מעורבות של המטה הניהולי הינו קריטי להצלחת המסעדות ולהצלחתה של הרשת כולה.
- פיתוח
שיפור מתמיד בקיים לצד התרחבות והתחדשות.
מותג מצליח נמדד גם בעוצמתו ובגודלו. אנו בקבוצה שואפים תמיד להגיע הכי רחוק שאפשר ומסמנים לעצמנו מטרות גבוהות וכמעט בלתי אפשריות, תוך ידיעה שנגיע אליהן ונשיג אותן.
אנו מקפידים שלא לקפוא על השמרים, לפתח מוצרים חדשים שיסייעו בהגדלת ההכנסות לזכיין, לייצר תוכן ראוי אותו אנו מטמיעים בכל פעילותינו, זאת לצד פתיחת מסעדות חדשות והרחבת הרשת, בכל הארץ.
ככל שהרשת מתפתחת וגדלה, כך גובר כוחה: ההשקעה בפרסום ובשיווק מתעצמת; הפריסה הארצית מתרחבת; יכולת ניהול המו"מ מול הספקים השונים מתחזקת, וכל אלה משפיעים באופן ישיר ועקיף על הצלחתו של הזכיין הספציפי ומוסיפה לרווחיות העסק.
- נוסחה פשוטה
זכיין מרוצה= לקוח מרוצה= רשת מרוצה.
כשהזכיין שלנו מרוצה, הוא רגוע וטוב לב. הוא מרגיש כי הרשת עובדת עבורו, שחשוב לה ממנו, ושהיא פועלת לטובתו, עובדה המעניקה לו את הרצון, הזמן והצורך להשקיע את מרצו ברווחת לקוחותיו, שפוקדים את המסעדה ונהנים מהשירות הטוב, מהאוכל הטעים ומהאווירה החיובית והנעימה.
מצב כזה הוא אופטימלי מבחינתנו, ואנו מקדישים לו משאבים רבים. הלקוחות מרוצים ומגיעים לפקוד את מסעדותינו שוב ושוב; הזכיין מצליח לקטוף את פירות השקעתו, והרשת עצמה נהנית גם היא מהרווחים. סטטוס ה- win-win-win מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש, ועיקר פעילות המטה של החברה, מוקדש ליצירת מצב זה.
וטיפ נוסף וחשוב, שבעצם מהווה את 'טיפ הזהב'- בשונה מבעבר, כיום המידע זמין בכל מקום ובכל רגע. הכוח והמניע להצלחה הוא לדעת להשתמש באותו מידע בצורה מושכלת. כולם חשופים למידע, אך לא כולם יודעים כיצד לתרגם אותו לידע ולמעשים. למידה עמוקה, רבה ומתמשכת, תסייע להצלחת הרשת כולה.
